Helgens bravader....

Det blev en mycket lugn helg. Men det var en givande och rolig helg. Börjar med fredagen och går lite smått dag efter dag..

FREDAG
När jobbet var slut så begav man sig hem till Åtvid för att träffa Anna. Det var trevligt. Vi hade rent spontant kommit överens om att vi skulle till den ultimata och populära Chinakrogen. Måste säga att det var svårt att få bord för 2 allts smockat. Vi fick nästan stå på kö efter bord ......... NOT ! Det var dött det var kanske 2-3st sällskap då vi kom. Sedan så när vi gick så var vi ensamna. Vi satt och snackade om allt möjligt..

Anna var snäll och följde mig till stationen för hon skulle lämna mig ensammen till den mörka gången hem. Men jag tänkte det att "Nej, kvällen är ung och jag vill vara social" Så vi drog till det enormt populära "Gruvan". Det var mycket folk där dock bara personal. Så vi behövde inte slåss om plats. Men som sakt var gör man stunden trevlig så blir det trevligt.. Sen kom vi inte så långt här ifrån. Mer än att vi snackade om allt. Sedan drog Anna, jag drog tillbaka till Gruvan och träffade ett annat sällskap som jag joina.

LÖRDAG
Vaknade 15.00 och gick upp då. Ingen farlig huvudvärk, ringer brorsan min och säger att jag kommer en sväng. Det var dags att agera lekfarbror. För det var ju någon som fyllde 3år i torsdag. Nämner inga namn........ men det var Samuel.

Så när man väl kom dit så var det full fart. Från att leka med dock hus till att spela Mario Kart på WII. Det sisstnämnda skulle jag inte ha kört.. Man fick ju inte sug för det.. 4pers och öl och ett WEEE med Mario Kart. Skulle vara grymt kul. Men men, får se vad som händer.. :D

Sedan så begav jag mig till min andra brorsa och vi satt och kollade på tv och snackade en massa skit om allt och inget.. Bra att kunna göra det ibland.. Ränsa tankarna lite. Sedan satt vi och lyssnade på musik. Desa nedan är ett utav banden vi lyssnade på

Wolbeat
 

SÖNDAG
Nu var det airsoftdags och skänninge stod på tur (och jag tror att det var sissta gången vi åker dit oxå)  att åka till. Det var bra väder och bössan är laddad så i söndags blev det inte svampplock. Men det hände allt lite. Vi var riktigt bra idag. Det andra laget fick allt kämpa för att försöka att ta oss. De var nära 2ggr att få flaggan till basen. Men vi vände och tog det.. Det var gött. Kul folk och marken var rolig. MEN, det här är ingen RUMBA.. :D Det slutade lite snörpigt. När man väl kom tillbaka till bilen och var på väg på att åka där ifrån så kom det en arg farbror. Det visade visst att det var markägaren. Han hade tydligen fått arga samtal ifrån dessa jägare.. För att vi hade inkräktat på deras jaktmarker.. Men ni jägare borde ju ha en uppsyn på att det vi gjorde strider inte emot Allämansrätten.. Men det är ju bättre att kontakta markägaren..Men det löste sig och det var bra..

Jag är generös med media idag...
Här kommer det en fin bild från spelet..


Kommentarer
Postat av: thina

va sött att du leker med dockhus. ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback