MAJ Tour del 1....

Ja, vad ska man säga nu har sommaren kommit och vad passar inte då bättre än Vallas minigolf banor. Vi har kommit fram till en liten tour just nu. Deltagarna är Micke, Andreas och Jonas. Om det är något mer som vill vara med är det bara att hojta till, vi är öppna på förslag. Det är bara det att första matchen gick av stapeln idag.

Första hålet för jonas.
Jonas är mycket konsentrerad det är hans första slag i år.


Det blev ett gott slag. Nära hålet på första försöket.. Dock är det på ett antal hål inne i matchen,


Andra eller tredje hålet är vi på och det är min tur. Måste säga att Bouvin började oc gick in med en 3:a på detta slag. Man kan ju inte vara sämre om man säger så. Dock är det inget kul hål.


Mitt tredje slag och den lyckligtvis så satt den. Så jag slapp en 7:a.

Det sjuka var den att matchens ställning vid det 9:e hålet var att alla vi tre hade 29 slag vardera. Sedan så drogs det iväg. Det 10:e banan var inget rolig. Jag fick in en 7:a på den, sedan gick det utför för mig. Men det gick bättre mellan Jonas och Andreas. De kämpade tappert om den första platsen. Jag drog i iväg med en 7:a och en 5:a medans Jonas och Andreas drog in varsin 2:a och 3:or eller liknande. Så detta var en hård kamp in i det sissta.. Iallafall för Andreas och Jonas. Jag stod mest och tittade på när de slogs om första matchen.

Ska ju poängteras att Jonas gjorde en och annan spik oxå. Det gjorde ju inte saken bättre.. iallafall inte för mig.. Men för honoms del :D

Resultat:
1:a ANDREAS 53 slag
2:a JONAS 55 slag
3:a MICKE 57 slag

Dock så håller dessa i sig till nästa gånga. Turneringen kvarstår. Detta var första matchen så Andreas leder än så länge och Jonas och Micke tätt efter. :D

När vi hade spelat klart minigolf matchen så tog vi varsin glass och vi gick en 8:a runt dammen som de har med alla änder och ankor och fåglar etc.

Sedan så hittade jonas något han var tvungen att utforska.
No comments :D


Kommentarer
Postat av: Nykte

Du glömde att nämna svanarna som var så tjocka att de såg ut som gäss. Eller hur var det nu. Big five!

Postat av: Micke

Visst ja det glömde jag.. :D Tack för att du på minde mig ;D

2008-07-18 @ 16:00:48
URL: http://mecklin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback